Aug 13, 2013

Sebuah pertemuan :: Sahabat Sejati :: Best Friend Forever~

Assalamualaikum wbt.

leka mengedit blog, kini berwajah baru. hehe :)

baiklah, kali ni, Faa nak cakap pasal sebuah pertemuan, sahabat sejati, best friend forever ni. siapa?

firstly, sebuah pertemuan, pertemuan apakah?

dengarkan dulu lagu Sebuah pertemuan-UNIC. ^_^ KLIK SINI
faa suka lagu ni, dengar lagu ni, teringat dekat semua sahabat-sahabat faa.

betapa indahnya pertemuan kita.

:')

*betul-betul terharu.,tengah usap air mata sambil tersenyum , sebak,rindu!.*

tapi faa nak highlight dekat sini, pertemuan seorang sahabat dengan sahabatnya.

Allah meredhai dua orang yang bertemu kerana Allah, dan berpisah kerana Allah.

bahkan rasulullah bersabda, tidak sempurna iman seseorang itu selagimana dia tidak menyayangi saudaranya sepertimana dia menyayangi dirinya sendiri.

*tiba-tiba sebak*

Pernah tak anda semua mempunyai seorang atau ramai sahabat yang anda sayang?  bila kita ada seorang kawan yang kita sayang, yang kita selalu contact, yang kita ambil berat, dia lah yang kita anggap sebagai best friend forever tu. kalau awak semua tak tahu siapa orang yang awak anggap sebagai best friend tu, cuba try ni..

1- kalau dia tak contact awak sehari, awak dah rasa rindu . tak kira la kawan lelaki atau perempuan.
2- Dia akan selalu cerita masalah dan apa-apa berkaitan dirinya dekat kita,dan kita pun senang untuk berkongsi suka duka dengan dia..
3-sahabat ikhlas kerana Allah, akan tetap utuh walau ada badai melanda. ecewahh..ayat bunga, tapi betul la.tak kira 500 kali gaduh pun, dengan bestfriend kita, kita akan bertolak ansur, kita akan rendahkan ego.

Indah sebenarnya ada sahabat yang baik ni. Kenapa Faa cakap indah? sebab selain family, sahabat ni orang yang terdekat dengan kita. pergi mana-mana bersama~ nangis sama-sama, ketawa pun sama-sama..betul tak?

sebab tu lah, kalau kalian ada bergaduh, terasa hati dengan kawan..cepat-cepatlah minta maaf.
Ask for forgiveness. rugi kalau korang kehilangan seorang kawan yang baik semata-mata kerana perselisihan faham yang kecik. tak nak la jadi macam kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

dah dua tiga hari tak tegur? no, pergi lah tegur. kalau sahabat kita u tak tegur kita, kita tegur lah dulu, boleh jadi selalunya dia malu, dia segan nak tegur kita lepas gaduh, dn faa yakin, kalau dia senyap..kalau dia cakap dia benci dengan kita lepas gaduh ke apa ke. hakikatnya dalam hati dia, mesti dia rindu nak cakap dengan kita, rindu nak baik dengan kita macam dulu, so kita pergi laa peluk dia dulu. cakap, "awak, saya mintak maaf."
hehe, faa cakap macam ni, sebab faa pernah jugak gaduh dengan kawan faa dulu. terutamanya masa asasi. salah faham sikit je, dekat sebulan tak bertegur sapa. tapi last2 kitorang baik balik. memang touching sangat-sangat masa dia peluk faa. sebab dia class-mate, selalu keluar sama-sama, kolej-mate..macam siblings dah. faa sayang kot kat dia, masa gaduh tu, hari-hari faa rasa sedih bila tengok dia dari jauh. sebab? rindu lah !
:')
alhamdulillah, semua dah baik seperti asalnya.kami berbaik, masa besday dia.special kan? siapa dia? sape lagi kalau bukan blogger femess CikNas~

oleh itu..
sayangilah sahabat anda!



kita sahabat~

Faa ada ramai sahabat. alhamdulillah walhamdulillah. dan dikesempatan ini juga, faa nak ucap terima kasih pada sahaba-sahabat faa~

Kalau nak state nama korang semua dalam entri ni.. esok pun tak siap. hihi~ yang pasti, saya tahu awak tahu yang saya sayang awak sebab awak BFF saya~

kepada semua terutamanya,

saudara mara. twin2 Faa yang gojez2~
sahabat daripada imtiaz,dari dulu sampai sekarang.
usrah faa.
sahabat Mlife,
sahabat ska.
sahabat uitm.
sahabat usim.
semua yg mengenali diri ini..
:')

terima kasih kerana menjadi sahabat saya,
yang sentiasa ada di saat susah dan senang.

tak mampu faa nak ungkapkan perasaan sayang pada semua.Sebab awak semua sangat berharga bagi faa..
baik kawan-kawan seperjuangan, kakak abang mahupun adik-adik..terima kasih sebab jadi sahabat saya :)

 awak yang saya ambil berat, awak yang sentiasa ada saat suka dan duka, awak yang telah berkorban untuk saya. terima kasih. terima kasih. :')

jangan meragui sayang saya pada awak. kalau awak rasa awak tak ada bestfriend, awak silap.saya ada. 
saya sentiasa menyokong awak. saya nak jadi kawan awak sampai bila-bila!

"riangnya saat kita ketawa, asyik senda dan bercerita.walau sesekali pandangan kita berbeza, angannya tetap serupa..ada kalanya kita juga saling terluka, namun diakhirnya kita tetap bersama..<3"

awak sahabat saya sampai syurga. awak BFF saya.

saya sayang awak semua!

" Selemah-lemah manusia ialah yg x boleh mencari sahabat dn orng lebih lemah ialah orng yg mensia-siakn sahabat yg telah dicari "
" Seorng sahabat menaruh kasih setiap waktu dan menjadi saudara tika kesusahan "
" Shbt dlm brjuta, engkaulh pilihanku ku temui kepayahan dlm mencari sahabat sepertimu shbt yg setia "




p/s : untuk jodoh yg belum ditemui. haha~
"Allahumma zawwijna zaujan solehan~ aminn"




4 comments:

  1. eh eh? nama gelaran hampir sama la.. faa.. tapi saya fa.. ngee :)

    btw, kwn selamanya membawa seribu satu makna jika kita jaga dgn berpaksikan islam.. insyaAllah ^^

    ReplyDelete
  2. Hai faa, What do you think if, saya ada sorang kwn baik ni. Kami rapat sangat. Dia ni bukan jenis yg tunjuk kalau dia syg, kalau dia care. Kawan2 kami yang lain kata dia ni independent orgnyaa tpi kalau dngan saya dia ni sbnrnya manja. Kalau saya tnya dia syg saya ka tak she will say yes. Tapi, dia tak pernah nak chat dulu ka, call lagi la tak. Act, kmi tngh cuti sakarang, so nak dkat seminggu juga tak jumpa. Saya saja ja tak mau start chat ngan dia dulu, tapi dia pun smpai skarang asyik membatuu ja :'(. Rasa nak nangis pun ada juga sbb kadang2 rasa mcm dia ni tak ingat dkat kita ka. Do you think she miss me? What do you suggest me to do? Coz im dying missing her right now.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aww awakkk ! sorry sangat baru sempat nak reply! huhu. Well, kawan awak tu, sama la situasi dia macam saya. haha. saya pun camtu. Tapi trust me, deep inside kan actually dia nak sangat awak contact dia dan dia pun rindu awak as a bestfriend, serious rindu. tapi tulah, ego sikit + malu. hehe. so awak terus je contact dia bebila k? have a nice day ;)

      Delete