Jul 31, 2013

Hidup mengajar aku menjadi seorang manusia. Maaf usrah, tidak jadi datang.

Assalamualaikum.

pertamanya,

kepada adik-adik ku di imtiaz sana, maaf kn kakakmu ini janji nak pergi , tapi tak jadi.
Ya, maaf abang long. maaf kak long, dan Qifa juga.kakngah tak datang bersebab, bukan sengaja. ingin sahaja aku sampaikan kata hati pada mereka, tapi tak berdaya. tak mengapa, mungkin esok lusa, ada rezeki kita bakal juga bersua muka.

kepada abang long, saya kagum dengan anak muda seperti anda.
hakikat usia kita berbeza, tapi pandangan kita lebih serupa.
maknanya, zain sudah tua. haha :)) ok gurau , maknanya abang long sudah matang dan dewasa.
sudah layak untuk mentadbir sekolah kita untuk tahun seterusnya. selamat menjadi ketua yang berwibawa.
sekaligus melatih diri untuk memimpin ummah pada masa yang akan datang.
walau dia yang paling skema, tapi kami mesra.
mesra bersama-sama. kerana aku suka @ sering mengusiknya dengan adik kecilku yang juga disana.
mungkin ada yang tidak tahu, ini sebenarnya adik kandung atau apa?ohh mereka bukan adik kandung, perasan kah kalian aku tidak pernah menyebut tentang keluarga ku di di dalam blog ini? ;)
keluarga satu rahsia yang istimewa, tapi mereka ini juga istimewa. kami saudara ~
abang long, ya. sekali lagi. aku sangat suka apabila mendengar dia menyebut ibu-bapanya sebagai 'abi dan umi'.
nanti sudah berumah tangga aku juga mahu guna kalimah itu.
"umi~ abi." ok, dah perasan . dan abang long macam biasa, kalau di usik oleh aku dan qifa, pasti dia tersenyum malu. control skema agaknya. hahaha~

kaklong. Afaf, ini adik kecil kami. kerana kakaknya juga sudah seperti adikku sendiri. nampak sangat aku kakak yang tua. haha. tapi kenapa dipanggil kak long? pedulikan, ia hanya satu nama. nama tidak penting untuk ditafsirkan. Aku janji nak datang berkongsi cerita dengannya, tapi masih tidak bisa datang. maaf ya kak long. sudah ada abang long yang menjaga di sana. kakngah tidak khuatir lagi.haha~ *Sengal.
ohh mungkin pelik mereka kelihatan seperti suami isteri. rileks, mereka bukan couple, bukan bercinta. cuma aku doakan mereka dijodohkan bersama, kerana mereka memang serasi bersama. :)

kepada Qifa, juga aku turut menjanjikan untuk datang tapi tidak kesampaian.
Haduyaii..
semoga tanganmu sembuh, kalau tidak akan ku pinta makcik biru untuk merawatnya. haha.
abaikan kata-kata dusta daripada manusia yang mencela. hidup itu umpama roda kereta yang berputar. bawak kereta ke mana-mana, ada juga suara manusia yang berbunyi. abaikan. mana mungkin kita hidup dalam dunia yang tiada suara kan? oleh itu, untuk apa kita sibukkan diri memikirkan kritikan destructive mereka. lakukan apa yang terbaik untuk hidupmu. chill, be strong. qifa adikku yang hebat. :)

kakngah tak datang bukan sebab kakngah tak rindu.
rindu semua. rindu usrah, rindu RH, rindu jiran2,rindu juga adik-adik nakal GT6 yg lainnya,
*ceh, macam la diorang rindu aku.*
haha. sedih okay..sedih sebab? rindu.
ya, ini agak mengada-ngada, tapi macam tu laa..
mengalir air mata bila tengok semua video dan gambar aktiviti sepanjang tahun dengan budak-budak form 4 2013 ni..
tapi ada aral melintang,
tak dapat hadir.
nak contact korang, korang yang selalu busy.
kakakmu ini free 24 jam tiada kerja.
bila dah balik nanti, hubungilah saya. orite ? ^^

okay, sebab kenapa tidak bisa hadir ya.
pertamanya semalam kan hujan lebat. so susah nak pergi.
kedua, tak sempat. ==" dah nak pergi masjid masa hujan berhenti.
ketiga, baru seminggu tak pergi.

Kawan kakngah kata,
jangan selalu pergi, nanti bila orang dah tak pedulikan kita, orang dah muak tengok muka kita, kita akan sakit hati.

ya. betul tu.

jangan jadi tempat orang amek kesempatan. bukan maknanya jangan buat baik, tapi cuba tengok apa yang benar. aku sendiri takut. kalau selalu datang, orang jadi muak . orang jadi menyampah. orang dah tak ada nilai hormat dalam diri.

"Alahh akak tu, balik hari ni, esok lusa datang balik."

T.T

okayy-okayy.. cuba tak datang sebulan. lalu kita bakal melihat hasilnya.
jika betul mereka sayang aku, mereka akn contact juga. cewahh. yang uia tu senyap tiada cerita.

tak sayang?


*geleng kepala*

okay faa, sabar. *usap air mata*

abg n kak long serta adik qifa mungkin akan cakap.
"kakngah ni memang mengada-ngada."

"ni over sangat sayang , rindu ni kenapa?"

hamboihh.. dah nama keluarga haruslah rindu. keluarga dekat rumah ni, seinfiniti rindunya.
keluarga dekat kempung pun rindu. kan yobo? syahirah tarmidzi @ PB yobo saya! haha.

keluarga dekat imtiaz tu. mesti la rindu juga.

lagipun nama aku farhana. kegembiraan kami maknanya.
memang aku orang yang suka berkasih sayang. suka gembira.
tapi tak bermakna kasih sayang aku tu murah.
tak bermakna kasih sayang aku takde class.

rasulullah bersabda,

tidak sempurna iman seseorang itu selagi mana dia tidak menyayangi saudaranya seperti mana dia menyayangi dirinya sendiri.

lihat, aku sayang sangat dekat korang..
bermakna aku amat sayang juga pada diri aku sendiri.

mungkin korang yang tak suka sayang orang lain tu, korang tak sayang diri sendiri ?

okayy, ini perlian sinis. mohon tiada yang terasa.

panjang pulak coretan kali ini..
mengada kau faa.
panjang-panjang siapa nak baca?
biarlahh..aku sendiri nak baca bila aku rindu,
bila aku sudah tua..
bila aku nak imbas kembali segala kenangan kita bersama.
yaaa, aku tak suruh pun kalian baca. ini blog aku kisah aku page aku hidup aku cerita aku kisah hati aku kata hati aku..

usrah, aku rindu. :')

alang-alang kita dah tak jumpa sebelum raya.

kakngah nak ucapkan,

selamat hari raya, maaf zahir dan batin . :)

insyaALLAH lepas raya kita jumpa.
kalau diizinkan Allah..
mudah-mudahahan..

salam sayang.
faaizmir.

No comments:

Post a Comment