Jul 30, 2013

Rindu !

Rindu itu satu perasaan yang menebal dalam jiwa,
membuatkan kau ingin segera menemui jasad atau jiwa yang dirindui.
lantas jika ia dipendam, hati akan mati.. ya, mati merindui.
(faa, 2013)

assalamualaikum ,

selamat berpuasa, sekarang dah fasa terakhir ramadhan. sekejap je masa berlalu kan.
antara sedar atau tidak, selamat memburu lailatul qadr!
dah tua rupanya kita. -.-"

okay, back to the topic. wahai roh-roh sekalian, ini rindu. rindu aku pada mereka yang pernah dikenali.
rindu pada jiwa, rindu pada cinta, rindu pada sanak-saudara, rindu pada pencipta yang Maha agung dan rasulnya.
*bersastera terus.*

Alkisahnya, lepas senyap dengan dia, datang pula satu usrah baru yang menambahkan rindu.
kadang-kadang faa tak suka buat baik dengan orang sebab ni lah, bila tak jumpa, mula rindu.
baru seminggu dua tak jumpa, dah rindu.
walau hakikatnya mereka tak pernah merindui aku.

ya, sudah makin skema aku ini rupanya. T.T

ok, firstly, dah nak raya! ofkoss rindu nak jumpa saudara mara. rindu nak sambut raya bersama di kampung yang indah permai tu.Alhamdulillah, insyaAllah tahun ni kami bakal beraya bersama. :)

keduanya, rindu sahabat-sahabat yang pernah mengenali aku walau di mana sahaja kalian berada. rindu, walaupun sehebat mana aku benci pada seseorang itu, selagi kau bergelar sahabat aku, sumpah aku rindu!

ya, rindu pada sahabat lama,rindu semua guru-guru, lepas raya nanti kita jumpa ya? <3

seterusnya. rindu dia. sahabat aku, kawan sedaerah, kawan sepergaduhan *ada ke ayat ni?*. dulu selalu gaduh bersama sampai cakar-cakar muka, calar balar hati aku dah. dushh. ayat hiperbola kau faa. dia anggap aku adik, aku anggap dia kakak, walau hakikatnya dia lelaki. kami berbasa basi guna bahasa indonesia, kakak tu kan maksudnya abang juga? walaupun aku rasa pada dasarnya aku yg selayaknya dihormati dia kerana perangai aku yang melambangkan aku lebih matang . biarpun dia lahir lebih awal, perangai tak ubah mcm budak kecik. =.="


ini foto kami bertiga, dibelakang itu ada lagi seorang manusia, adik bongsu barangkali, tapi aku selalu buli dia, kerana dia lebih pandai memasak. melayan kerenah kami berdua yang memang dah macam kucing dengan anjing asyik gaduh. kalau dia sentap, aku senyap. turut ikut sentap. lantas yang dibelakang mula bersuara.

"takyahhh nak gaduh sangat laaaa!"

kenangan dulu waktu masih erat ukhuwahnya. sekarang suasana dah tak serupa. kerana dia ego, aku marah. aku sentap, dia ikut jua menyentap. puncanya? perkara kecil , lalainya dia. marahnya aku. lalu kami sudah tidak bertegur sapa sampai sekarang. sampaikan majlis iftar di rumah sahabat kami yg dibelakang itu pun disuruhnya buat pilihan..pilihan sama ada aku atau dia. kalau aku ada dia tidak mahu datang. oh, tegarnya kau, sampai begitu sekali membenci aku, walau hakikatnya aku rindu nak gaduh-gaduh tak matang macam dahulu kala. sampainya hati. kau sikit pun tak rindu aku ea ahmad? sobsss .. *tutup muka guna fan laptop*
pergilah kau menjauh, aku pun nak pergi bawa diri. bawak diri la sangat. pfft. tapi betul ni, tak tipu. aku rindu ukhuwah kita biar slalu gaduh pun. aku rindu persahabatan kita, jangan cemarkan iaa dengan sifat hipokrit manusia yang lainnya. :'( *dah la faa,mustahil la kan, bunga yang digubah kali kedua tidak akan sama dengan gubahan pertama yang indah.



yang ini pula, biarpun dah post sebelum ni. tapi tetap nak mensi, ini usrah baru aku. usrah bersama-sama adik-adik yang hebat. Adik-adik yang aku tinggalkn di imtiaz dan mereka malah membuatkan aku rindu. selain keluarga di rumah, mereka pengubat duka. kami berbeza usia. tiga tahun lagi tua, tapi perangai aku jauh lagi tak matang berbanding mereka. errkk .berbicara soal matured ni, *KIBAR BENDERA PUTIH.
sumpah aku tak matured. bukan apa, kita ikut keadaan. dengan mereka, aku mesra. aku mudah ketawa. dengan orang lain. aku garang macam singa . *kgurau* tapi betul lah, ukhuwah yang terjalin ikhlas kerana Allah itu ikatannya kukuh. buktinya? kami berkenalan atas dasar Quran, atas dasar bersaudara. lantas hati aku jadi makin rindu pada kesemuanya. jangan tak tahu..dalam gambar ini usrah yg terdekat. tapi hakikatnya kesemua mereka di sekolah itu adik-adik aku. bilang saja dari tingkatan berapa. semua aku sayang. semua aku rindu.

rindu yang tersangat, rindu yang teramat.
rindu ingin berjumpa, sebelum diri dimamah usia.
rindu ingin berbicara bersama..
rindu ingin bersua muka.

jaga diri semuanya..
kalian tetap terpatri di hati aku..

salam sayang,
faaizmir.

No comments:

Post a Comment