Nov 17, 2013

Apa itu Kenangan Terindah?

bila yang tertulis untukku,
adalah yang terbaik untukmu,
kan ku jadikan kau kenangan , yang terindah dalam hidupku..

namun takkan mudah bagiku meningalkan  jejak hidupmu,
yang telah terukir abadi,
sebagai kenangan yang terindah..

:')

Faa tahu, semua orang ada kenangan yang indah dalam hidup masing-masing kan? dan faa juga punyai kenangan -kenangan yang bisa buat kita tersenyum sendiri apabila mengingat semula kisah itu. Faa banyak sangat kenangan dalam hidup, start daripada lahir dekat Perlis, pastu masa membesar dekat Sarawak, kemudian pindah ke Terengganu.. masa tadika, masa sekolah rendah, sekolah menengah,Asasi,masa kerja, dan seterusnya degree. kalau recall satu-satu memang tak habis, sebab banyak sangat.

Apa yang menjadi kenangan terindah ini ? Kenangan terindah ni,  adalah saat dimana kalian bersama-sama dengan insan-insan yang selalu membuatkan kalian tersenyum bahagia. walaupun hanya sehari, walaupun hanya sejam, atau seminit, tapi semua tu lah kenangan. indah bila bahagia, walau secebis rasa bahagia saja yang terbit tapi itu pun sudah cukup indah kan? bukan hanya dengan kekasih hati, tapi kenangan terindah ni boleh juga dengan sahabat-sahabat, saudara mara, ahli keluarga, mungkin guru-guru , atau senior junior di sekolah dan ipta. Malah, mungkin juga rakan sekerja di pejabat. :)

Kenangan terindah ini juga, akan tetap diingati sampai bila-bila . kalau faa, ingat balik semua kenangan lalu, memang akan senyum sorang-sorang. walaupun kenangan tu dulu pahit, tapi apabila ia telah berlalu, kita akan ingat balik kenangan tu sebagai kenangan yang terindah. seriously..

Faa sendiri pun, kadang-kadang terfikir, ramah juga sahabat - sahabat faa yang silih berganti. dulu rapat dengan budak uthm, pastu kamceng dengan budak uia pulak, sekarang dah masuk geng dengan budak usim.tapi geng-geng uitm tetap dihati. memang kalau ingat balik semua kenangan tu, memang rasa sebak. rasa rindu sangat saat-saat tu. walaupun ada yang faa sendiri pilih untuk stop contact, tapi still rindu mereka. stop contact sebab faa taknak terus bertegang urat. so, biasa la kan?

betul-betul tiada kenangan yang bisa diconsider as kenangan terindah? kenapa macam tu? :(
tak, mesti ada walau sikit. kalau hidup anda sedih je, cuba ubah yang sedih jadi bahagia,hapuskan segala air mata, tersenyumlah wahai jiwa yang suci, dan bertegur sapa lah sesama manusia. lalu setelah itu pasti akan wujudnya kenangan yang bisa dikenang sampai bila-bila. :)

macam faa, sejak masuk usim ni, macam-macam juga kenangannya. terutama sekali dengan classmate TLB9 ni, dah macam - macam perkara kami buat bersama. presentation la, apa la. sama jugak dengan senior2 dan rakan seperjuangan debat dan debate. yang terbaru,familia de Lawsoc. Even ada juga tersinggung sebab beberapa hal yang tak dapat dielak, tapi rasa juga rindu nak kembali pada saat - saat tu. masa pergi hilton, masa meeting, buat program semua tu. banyak juga kenangan yang tercipta di antara kami semua. yang pasti, kita memang tak dapat nak serasi dengan semua orang, tapi paling tidak cubalah untuk serasi dengan dua tiga orang sahabat dan create kenangan terindah antara kita semua. dan sekarang, faa tengah create kenangan bersama-sama dengan senior-senior lawsoc especially team faa, promotion exec, dan secara amnya, dengan semua warga smsu. sebab bila terlibat dalam program-program, lagi banyak peluang kita untuk kenal orang. lagi banyak kenal orang, lagi banyak memori akan tercipta. :)

Jom create memori dan kenangan indah bersama-sama !


faa perkenalkan, ahli lawsoc - Law Student Society ,USIM. ^^ 

.
Ao, kak iman, faa, azhar

kak shida & k.Farzana

barisan tertinggi, haris, k.mirah, abg aizat, kak sarah n kak syu

abg syaher,k.syak, zaim, kak ain



k.dilah, helmi, zim and k.salmah

AJ dgn kak anis

once you have created the memories, it's hard to forget,
coz all of the memories were made in heart, and will stay , in our heart.

faaizmir,
12.52pm
18/11/13

No comments:

Post a Comment