Nov 14, 2013

Dua hari, bukan dua tahun.

Assalamualaikum..
havent post any entry yet for today kn..

faa, extremely got a lot of thing to share. tapi just nak simplify je lah.
Tak mampu nak tulis panjang,

letih, lelah, sedih, perit semua ada
tap hakikatnya hidup ini perlu diteruskan.
kerna tugas utama kita pembawa watak di pentas dunia.

semalam, 13hb kan ada majlis, program inspirational moment. ada something happened yesterday.
Secara kronologinya, faa kena buat video.
pastu, sebab ada few of people yang takde gambar. so faa macam relax la dulu, pagi semalam, lepas habis kelas madkhal faa pergi buat folio untuk kelab ko debat. peatu cepat-cepat pergi print
pukul 12.30, ada buku merah launching.
letih juga, sebab berpuasa, dahaga amat aku dek berjalan di bawah terik bahang mentari.
pukul 2, pergi bilik mooting. konon nak buat video. dan yakinnya aku mampu siapkan sebelum pukul 5.
dah separuh jalan, laptop tiba-tiba mati.
tunggu kejap, bukak balik tengok-tengok data semua lost.
sebal hati , faa try jugak buat. tapi slalu hang.
tengok-tengok dah pukul 7.40 , program start pukul 8.
ada sorang kakak suruh pergi dewan jugak.siap tak siap blakang kira.
i was like, ohmaii, habislah..kak iman datang and asked me either im okay or not.
and i was like, " no kak iman, jangan la datang sini.."
before that, kak syu came and asked, "ok video farhana?"
ohmaii :'( kak syu..
"jgn datang sini kak syu. "

sebak sangat. 
sebab pantang bagi aku kalau tak siapkan kerja. even last minute pun faa akan pastikan siap jugak.
tengok-tengok jadi macam tu. the moment kak iman datang, faa dah lost dah.
tangan habis terketar-ketar. baru start balik edit dari awal !
pastu tak tertahan , sorry kak iman.
termenangis pula disitu. 
oh lemahnyaa.
kenapa komputer, kenapa lappy, 
kenapa kau pun macam dia?
kenapa nak kecewakan kau disaat aku sayangkan kau gila2?
mahal tau beli kau ni wahai laptop. -.-'

pastu dengan mata yang still berair, pergi jumpa abang aizat and he asked me to ask zaim coz zaim was the  ketua pengarah.
Faa cakap dekat zaim, and zaim bagi je tak stunjuk lagi video.
pastu, pergi cafe, try jugak buat api hasilnya tak memuaskan. sebab faa tau faa boleh buat lagi baik.
so decided taknak buat.
off laptop.nangis lagi, lepas semua, sebab dah lama tahan. dah lama seksa diri.. macam orang bodoh.
atirah duk kat tepi , pujuk sambil cakap,

"Dah Allah takdirkan macam tu. kalau tak dari pukul 3 tu dah siap. kalau  Allah kata tak siap, pukul 10 karang pun takkan silap. bukan salah awak..sabar izmiraaa"

i was like, sabar lah ni tirah. thanks.. :')

pastu hazim datang, ajak faa masuk dewan. masuk-masuk tu, akak sorang ni tanya. 
"siap dah video?"
i said no, tak jadi tunjuk malam ni.
dia pun, macam menganjing , and asked, Ao mana Ao?
i .. terasanya..
"Ao tu sape kak?"
buat-buat lupa. sebab taknak terasa. keluar dewan terus faa lepas tu. hazim suruh masuk jugak tapi sorry , dah geram. stupid action, it was. mula depress sangat , pastu, masuk bilik slc dengan zaim and aj. buat mcm takde apa berlaku. cari artikel. malam tu, balik rumah, nyaris kena gigit dengan anjing.

spoil kan? dugaan hidup it was. tapi sekarang, sedih ada , sebak pun ada. rindu dekat kenangan lama.
rindu nas, rindu ain. rindu semua.
rindu juga budak tu. first time jumpa , dah banyak memori kita dicipta bersama.
even kau kawan aku.
tapi kan aku dah sayang kau macam abang.
macam kakak.
faa ingat lagi, dia cakap,
"aku takut kehilangan kau."
tapi kau yang tinggal aku!. =.='

tadi cerita dekat munirah pasal feeling.sedih juga, sebab mula rindu kenangan lama. kenangan yang menghiris hati dan tak lupa kenangan yang mengundang tawa.
 :')

terima kasih sebab pernah singgah dlaam hidup aku walau sekejap cuma. walau hanya mencipta kenangan.
at least, kanvas kehidupan aku dapat diwarnakan dengan warna pelbagai.



but yes, im afraid to create another memories. even dgn tlb9, or azim aj, or lawsoc's family..kak iman , orang tua and azhar. takut juga sebenarnya nak rapat . takut kalau dah tak rapat macam dulu, terus aku rindu.
dan lagi perit jika dia langsung tak merindui aku.
even sebagai kawan.
sebab bagi aku, kawan is half of my family is it? Allahu , moga dibersihkan semua kecelaruan ini.
moga ditabahkan hati yang rapuh.
moga diberikan jiwa yang teguh.
di saat mereka sudah punya teman jiwa sehidup semati. aku belum jumpa lagi. what for? 
bila sampai masa, ada jodoh, jumpa lah.

lagi banyak aku ketawa, sebenarnya lagi kuat jiwa menderita.cuma aku cuba kikis derita biar jadi bahagia. melihat manusia ketawa bikin aku malah ikutan ketawa. 


kerana..
aku adalah aku.
kalau begini kau lihat aku di depan, begini juga aku di belakangmu.
buat apa aku berpura-pura,
sedang hidup ini aku yang rasa.
dah tak mahu aku kecewa.
aku bukan tak mahu cerita,
cuma..
tak mahu kau menderita tanpa punca yang solid.
biar kita kongsi bahagia, jangan kongsi derita.
dah seminggu macam ni. 
duhai hati..
Allah, mohon ampunkan aku.

*kesat air mata*



hey, aku kuat ah.

faaizmir,
2.38 pm.
15/11/13

No comments:

Post a Comment