Feb 23, 2014

Ini kata hati tentang suara hati

Assalamualaikum..

katanya, nilai punya empangan dah hampir kering, doakan moga hujan turun. insya Allah..

ada tika , aku tertanya sendiri.
kosongnya hidup. bukan bermakna kau tak bahagia.
tak , aku bahagia. walaupun secara tipikal orang kata , kita ada Allah. takkan rasa sunyi.
betul , tapi fitrahnya manusia ada rasa sunyi.
dan ya , walaupun ramai kawan . tapi tak boleh nak rely on friends.
tak ada pun kawan yang betul-betul kau boleh lepas 100% kepercayaan.
walaupun yang baik itu ramai. tapi entahlah. mungkin sebab aku jenis susah nak percaya orang. terkadang, macam di post yang sebelum ni. kita selalu mengharapkan akan ada orang yang faham kita. yang akan senantiasa ada di waktu kita suka mahupun duka .

yang bilamana kau gembira , kau ketawa bersama dia.
bilamana kau sedih, dia akan datang dan menepuk bahumu sambil berkata,

"sabarlah wahai sahabat"

lalu memberikan satu pelukan mesra.

teringat dekat rara. :'/

masa dekat uitm, ada sorang sahabat. bila faa sedih , memang kami akan spend masa bersama dekat seksyen dua. walaupun rara bukan orang yang tinggi ilmu agama - dia, free hair, berpakaian biasa tapi punya sense of friendship yang sangat hebat .

for the first time aku rasa dihargai oleh seorang sahabat. bila di hadapan orang ramai , di depan kawan2 lelaki kami yang ikut serta berada di situ, dia peluk aku bila aku kata aku sedih. dan ya, dia tepuk bahu . rasa terharu. setiap kali aku kata aku sedih, atau bila dia lihat mata aku berkaca menahan tangis, rara akan selalu ada. selalu bagi sokongan. dan ya, tabahnya dia, bila dia punya masalah dia  juga akan datang dekat faa dan kami akan kongsi bersama, pastu nangis dan gelak sama-sama.

trust me, susah nak jumpa kawan macam tu sekarang. memang la ramai orang boleh kata,
"sabarlah.."

tapi tak ramai yang mampu bagi sokongan untuk kita betul-betul sabar seperti itu.

so kena tepuk bahu sendiri. kena istighfar sendiri. bila jatuh kena bangun sendiri.

 aku tak tau lah kenapa semenjak dua menjak ni rasa sedih. bahagia je, boleh gelak tawa tapi ada rasa disudut hati kecil tu, rasa gembira yang betul-betul tu , takde. walaupun aku baca quran , buat solat hajat bagai tapi rasa lagi. apa masalah tah hati ni. -_-
mungkin sbb tgk org lain bahagia , rasa jeles sikit. lol. hahah..
takde la.  sunyi yang pelik. Allah rindu aku mungkin? >//< samihni ya Allah..

 
hidup ni, kau tak boleh nak harapkan pada orang. sebab semua orang ada hidup mereka sendiri. semua orang ada masalah sendiri. so sebab tu aku tabahkan diri walau hakikatnya aku pun lembek jugak.

tak nak susahkan mak ayah, family ..
 taknak susahkan vp jugak. dia masih belum bergelar suami. tak perlu nak sibukkan dia dengan masalah aku yang kecik ni. lagipun kesian jgk , dia letih dgn kerjaya dia .
emme dgn el pun sama. masing-masing ada komitmen sendiri.

awkward kan? so aku cuba mulakan hidup baru dengan buat benda yang dapat menggembirakan aku.
cuba dengar kata hati.
contohnya, sayang gila dengan kelab debat. tapi terkadang ada sesetengah orang yang tak boleh aku hadapi , yang buat aku stress. so aku putuskan untuk lepaskan debat dan debate .
suara hati bisik untuk aku terus fokus pada minat dan tanggungjawab. fokus pada cita-cita. walaupun aku tahu aku dah hampakan bayak pihak. tapi aku kena pilih untuk masa depan aku sendiri. kalau bukan aku yang pilih, harus bagaimana lagi kan? :)
walaupun ada risiko kena perli lagi sebab kejap masuk kejap keluar.
tapi ini muktamad insya Allah..

nak berubah jadi baik?
so aku ubah apa yang patut diubah.

practice to be a lawyer , to help people with justice.
insya Allah.
antara minat dengan cita-cita.
aku pilih cita-cita.
terus fokus kejar cita-cita dan cinta.
insya Allah..


n/p : tahniah mas hidayu atas pernikahan beliau . :) mas hidayu dengan muhd hisyam. MH. sweet je , barakallahulakuma. :)



tunggu masanya nanti . sampai turn faa pulak insya Allah. tapi at least 5-6 tahun lagi la kan.
huhu..
nama tak sama la.

 爱 - J
haha :D may Allah bless, insya Allah.

salam sayang , 
faaizmir,
8.40pm
23/12/14
si

No comments:

Post a Comment